Rauhanpelit

Nettipelit - pelaa rauha maailmaan.

YK:n Pakolaisjärjestön (UNCHR) Kovat kertoimet (Against all odds) -pelissä astut pakolaisen saappaisiin ja saat kokea miltä se tuntuu. Peli on suunnattu yli 13 -vuotiaille.

YK:n ja ISDR:n Stop Disasters -pelissä tehtävänäsi on rakentaa ja suojata kaupunkeja, ennen kuin luonnonkatastrofi iskee. Maanjäristykset, tulvat, metsäpalot ja tsunamit tekevät tuhoa ja sinä johdat pelastustoimia. Peli on englanninkielinen ja suunnattu yli 13 -vuotiaille.

The International Center on Nonviolent Conflict on julkaissut People Power - The Game of Civil Resistance -pelin, jossa tehtäväsi on johtaa väkivallatonta siviilivastarintaa. Ainoat aseesi ovat kätesi ja strategiset taitosi. Osa skenaarioista on oikeita tilanteita.

Kalle-vaarin interaktiivinen tarina ja muistipeli
Kalle-vaari Amerikassa on interaktiivinen maahanmuuttoa ja siirtolaisuutta käsittelevä opetusaineisto. Siihen kuuluu netistä löytyvä interaktiivinen lastenkirja "Kalle-vaari Amerikassa" ja opetusta tukeva ohjaajan opas. Materiaali sisältää myös siirtolaisuutta tutuksi tekevän muistipelin sekä erilaista puuhamateriaalia.
Materiaali on tarkoitettu n. 6 - 10 vuotiaille (esikoulu ja alakoulu)